Enake možnosti za uspeh, druga pričakovanja

Tako ženska kot moški, oba imata enake možnosti za uspeh, vendar imata do podjetništva druga pričakovanja. Načeloma se v javnosti velikokrat poudarja, da na trgu ni razlike za podjetnika ali podjetnico, oba imata enake možnosti za uspeh. To sicer načeloma drži, vendar ne moremo govoriti le o enakosti na trgu, ali v predpisih. Govorimo o družbeni vlogi ženske in možnosti, da se v polni meri uveljavi tudi v samostojni podjetniški karieri, ter hkrati izpolnjuje tudi vse druge vloge, ki jih je sprejela, in kar družba od nje pričakuje: sodobna ženska je uspešna pri delu (ali samostojni karieri), zanesljiva partnerica, ljubeča mama in vzgojiteljica svojih otrok in v oporo starim staršem…

S pojmom »žensko podjetništvo« razvite in manj razvite države prinašajo v podporno okolje tiste ukrepe, ki naj bi podprle žensko na njeni poti v uspešno podjetniško kariero prav zaradi njenih ostalih družbenih vlog, saj ima od tega veliko korist celotna družba. Začeti pa moramo pri razlikah v razmišljanju moškega ali ženske, ko se eden ali drugi odloča za pot v podjetništvo.

Začnimo pri motivaciji

Moški običajno zaznajo priložnost na trgu, kar je glavna motivacija za ustanovitev podjetja. Še pred registracijo raziščejo trg in pridobijo potencialne kupce, sestavijo tudi poslovni načrt in začnejo. Ženske zanima predvsem večja fleksibilnost in avtonomnost pri delu, zato je  raziskava, kje so priložnosti na trgu, drugotnega pomena. Ko razmišljajo, kako bi lahko dosegle večjo avtonomijo in fleksibilnost, začnejo iskati tudi dejavnost, ki bi jo lahko opravljale glede na svoje znanje, izobrazbe in izkušnje.

Samozaupanje in dejavnost

Ženske skrbi finančno tveganje, njihovo zaupanje v poslovni uspeh je majhno, pa tudi dejavnosti, za katere se odločajo, že same po sebi niso dobičkonosne, saj jih bolj zanimajo medsebojni odnosi kot pa finančni uspeh.

Podjetniki

Podjetnice

Zlahka sprejemajo odločitve

Težave pri sprejemanju odločitev

Posel je zasnovan na ekonomskih razlogih

Posel je zasnovan na prispevku v družbi in kakovosti

Pripravljenost na sprejemanje finančnih tveganj

Večja zadržanost pri sprejemanju finančnih tveganj

Fokus usmerjajo v izpolnjevanje ciljev

Fokus usmerjajo v dobre odnose z ljudmi (z zaposlenimi)

Dejavnosti izbirajo med proizvodnjo in gradbeništvom

Dejavnosti izbirajo v poslovnih in osebnih storitvah in v maloprodaji

69.8% moških v svojem podjetju tudi zaposluje

82.5% žensk je samozaposlenih v svojem podjetju

Moški raziščejo trg in pripravijo poslovni načrt na osnovi potencialnih kupcev

Ženske delujejo bolj intuitivno in večinoma ne naredijo poslovnega načrta

Moški imajo precej večje zaupanje v poslovni uspeh (64,7%)

Ženske v manjši meri zaupajo v poslovni uspeh (48,2%)

Vir: J Entrepren Organiz Manag, an open access journal Volume 5 – 1000203 ISSN: 2169-026X in Dr. Pierre-Nicolas Schwab