Enake možnosti za uspeh, druga pričakovanja

Tako ženska kot moški, oba imata enake možnosti za uspeh, vendar imata do podjetništva druga pričakovanja. Načeloma se v javnosti velikokrat poudarja, da na trgu ni razlike za podjetnika ali podjetnico, oba imata enake možnosti za uspeh. To sicer načeloma drži, vendar ne moremo govoriti le o enakosti na trgu, ali v predpisih. Govorimo o družbeni vlogi ženske in možnosti, da se v polni meri uveljavi tudi v samostojni podjetniški karieri, ter hkrati izpolnjuje tudi vse druge vloge, ki jih je sprejela, in kar družba od nje pričakuje: sodobna ženska je uspešna pri delu (ali samostojni karieri), zanesljiva partnerica, ljubeča mama in vzgojiteljica svojih otrok in v oporo starim staršem…
S pojmom »žensko podjetništvo« razvite in manj razvite države prinašajo v podporno okolje tiste ukrepe, ki naj bi podprle žensko na njeni poti v uspešno podjetniško kariero prav zaradi njenih ostalih družbenih vlog, saj ima od tega veliko korist celotna družba. Začeti pa moramo pri razlikah v razmišljanju moškega ali ženske, ko se eden ali drugi odloča za pot v podjetništvo.
Začnimo pri motivaciji
Moški običajno zaznajo priložnost na trgu, kar je glavna motivacija za ustanovitev podjetja. Še pred registracijo raziščejo trg in pridobijo potencialne kupce, sestavijo tudi poslovni načrt in začnejo. Ženske zanima predvsem večja fleksibilnost in avtonomnost pri delu, zato je raziskava, kje so priložnosti na trgu, drugotnega pomena. Ko razmišljajo, kako bi lahko dosegle večjo avtonomijo in fleksibilnost, začnejo iskati tudi dejavnost, ki bi jo lahko opravljale glede na svoje znanje, izobrazbe in izkušnje.
Samozaupanje in dejavnost
Ženske skrbi finančno tveganje, njihovo zaupanje v poslovni uspeh je majhno, pa tudi dejavnosti, za katere se odločajo, že same po sebi niso dobičkonosne, saj jih bolj zanimajo medsebojni odnosi kot pa finančni uspeh.
Podjetniki | Podjetnice |
Zlahka sprejemajo odločitve | Težave pri sprejemanju odločitev |
Posel je zasnovan na ekonomskih razlogih | Posel je zasnovan na prispevku v družbi in kakovosti |
Pripravljenost na sprejemanje finančnih tveganj | Večja zadržanost pri sprejemanju finančnih tveganj |
Fokus usmerjajo v izpolnjevanje ciljev | Fokus usmerjajo v dobre odnose z ljudmi (z zaposlenimi) |
Dejavnosti izbirajo med proizvodnjo in gradbeništvom | Dejavnosti izbirajo v poslovnih in osebnih storitvah in v maloprodaji |
69.8% moških v svojem podjetju tudi zaposluje | 82.5% žensk je samozaposlenih v svojem podjetju |
Moški raziščejo trg in pripravijo poslovni načrt na osnovi potencialnih kupcev | Ženske delujejo bolj intuitivno in večinoma ne naredijo poslovnega načrta |
Moški imajo precej večje zaupanje v poslovni uspeh (64,7%) | Ženske v manjši meri zaupajo v poslovni uspeh (48,2%) |
Vir: J Entrepren Organiz Manag, an open access journal Volume 5 – 1000203 ISSN: 2169-026X in Dr. Pierre-Nicolas Schwab
Povezani Prispevki

Za nami je leto polno izzivov in dosežkov
V četrtek, 25. maja smo v Zavodu Meta/Skupnost slovenskih podjetnic, obeležili prav poseben dan – Ma ...

Druga generacija podjetnic z učinkom
Na povabilo Zavoda Meta se je v drugo generacijo podjetnic z učinkom ali "impaktom" vključilo več ko ...