Uspešno mreženje na dogodkih

Mreženje na dogodkih ni bav bav
Uspešno mreženje na dogodkih je temelj grajenja in nadgrajevanja poslovnih vezi. Če niste ravno ekstrovertiran tip osebnosti, vas bo verjetno ob misli na mreženje na dogodku, spreletel srh ali pa vas vsaj rahlo spravil v nelagodje. Pa vendar je mreženje lahko zabavno tudi za tiste bolj introvertirane osebnosti. Za mreženje na dogodkih obstajajo enostavna pravila, ki se jih lahko hitro naučite.
1. Priprava na dogodek
Če smo pri mreženju na poslovnih dogodkih še neizkušeni, je priprava pred dogodkom naš zlati gral. Pomagal nam bo, da nam bo mreženje zanimivo in prav tako našim sogovornikom. Dobro je, da imate vnaprej splošno pripravljeno:
- vprašanja, ki vam bodo v oporo pri pogovoru,
- lastno 30 sekundno predstavitev (PITCH).
2. Priprava na mreženje
- Poskrbite, da so na vizitki vse relevantne podrobnosti, tudi fotografija ni odveč.
- Priskrbite si seznam prisotnih udeležencev.
- Preglejte imena, ki vas zanimajo in jih “pogooglajte”.
- Pripravite si kratek uvod, s katerim boste začeli pogovor:
“Midva sva se pred kratkim že videla…
“Dober dan, me veseli, da sem Vas spoznala tudi osebno, …
”Brala sem nekaj zanimivega o vas in o vašem podjetju…”
3. MREŽENJE na dogodku
Mreženje na dogodku lahko enostavno razbijemo na 4 osnovne korake, ki si sledijo v naslednjem zaporedju:
a) Prebijem led.
b) Govorim “o tebi”.
c) Govorim “o sebi”.
d) Zaključim.
a) Prebijanje ledu
Za čim lažji začetek si pripravite uvodno izjavo – na pamet! Lahko je simpatična, humoristična ali pa se navezuje na nek dosežek osebe, ki ji želimo pristopiti. Pri tem nam pomaga domača naloga opravljena v koraku 1., ko ste preverili zanimive udeležence dogodka in pripravili kratek uvod za začetek pogovora.
H komu boste pristopili, upoštevajte tudi vaš trenutni navdih in občutek. Morda vas je na dogodku s svojim nastopom navdušila oseba in vam je postala zanimiva in je prvotno niste umestili na seznam zanimivih kontaktov. Morda ste iz pogovora dobili kakšno idejo o poslovnem sodelovanju (posebej dobro, če osebi lahko pomagate) ali pa bi osebo enostavno radi pohvalili oziroma nadaljevali pogovor o določeni tematiki. Če je oseba, ki jo želite spoznati tudi nastopajoči, se lahko navežete na ključne točke njegovega sporočila.
Če pa ste malce bolj pogumni, pa je eno izmed najbolj učinkovitih načinov za “prebijanje ledu” na dogodkih prav nastop. Da postanete vidni. Če imate to možnost, je idealen govorniški nastop. Tako vas hkrati spozna cela dvorana, vsem lahko na kratko poveste o sebi, jih navdušite in na koncu povabite k sodelovanju oziroma jim ponudite priložnost, ki je ne bodo mogli zavrniti. Povabite jih lahko tudi na pogovor ob koncu predavanja.
Tako bodo osebe na dogodku same prihajale do vas, ledu pa vam ne bo potrebno prebijati. Če pa se boste pri nastopu še malce potrudili in podali koristno vsebino, originalen nastop, pa vas bodo ljudje celo oblegali.
b) Sprašujemo in poslušamo (govorim o tebi)
Predstavljajte si pogovor s prijateljico, ki je že zelo dolgo časa niste videli. Dobita se na dolgo pričakovani kavi v mestu in ves čas vajinega druženja ona govori le o sebi. Ves čas vas niti enkrat ne vpraša, kako ste vi. Po dobri uri druženja se poslovita in odideta vsaka svojo pot. Kakšen bi bil vaš občutek po takšnem pogovoru? Verjetno bi se počutili energijsko izžeti in popolnoma zadovoljni, če se vidita šele čez eno leto ali pa tudi ne.
Podobno je tudi pri mreženju na dogodkih. Če neprestano govorimo o sebi, svojemu podjetju, naši ponudbi, naših prednostih ali pa celo prodajamo, ne bomo najbolj uspešni. Ljudje pa si nas bodo želeli ponovno videti podobno kot vi vašo prijateljico iz kave. Ne več.
Pomnite, da je mreženje na dogodkih v prvi vrsti namenjeno sklepanju novih poznanstev in NE zato, da bi prodajali ali kupovali. To, je lahko le pozitivna posledica mreženja na dogodku, vendar ne nujna in prav gotovo ne edina.
Tudi ostali udeleženci dogodka so naravnani tako kot ve… Prihajajo po nova znanja, nova poznanstva in poslovne priložnosti in ne na serijo reklamnih oglasov. Zato je pomembno, da se tudi vprašate, česa pa bi si vi najbolj želeli na dogodku? Če to ponudite tudi ostalim udeležencem, boste nedvomno uspešni – dvakratno: 1. ker boste uživali ob mreženju in 2. ker boste spoznali prave ljudi, ki so kompatibilni z vašim podjetjem.
Vprašanja ki so vam lahko v oporo:
- S čim se ukvarjate?
- Katere tipe strank iščete?
- Kaj je v tem trenutku vaš največji izziv?
- Kako vam lahko pomagam?
c) Se predstavimo (govorim o sebi)
V tem koraku bom blesteli z našim vnaprej pripravljeno 30-sekundno predstavitvijo. Bolj izkušeni boste tudi improvizirali, začetnice pa se ga raje naučite kar na pamet. Ko dobimo priložnost da se predstavimo, po tem ko smo poslušali sogovornika, je smiselno uporabiti spodnji okvir. Začnemo stavek z “Jaz…” in dodamo naslednje (seveda, poiščite sebi lasten način).
- Ime, priimek, podjetje,
- s čim se ukvarjam,
- moja konkurenčna prednost,
- koga iščem.
V pomoč naj vam bo video.
d) Zaključek.
- Zaključimo z dogovorom ali nadaljujemo mreženje.
Lahko se dogovorimo za naslednje srečanje, sestanek, medsebojno izmenjavo,
lahko pa trenutno nimamo ideje kako sodelovati, vendar smo spoznali nekoga novega. Nikoli ne vemo, kako se bomo ponovno povezali in komu s tem pomagali.
4. Domača naloga po dogodku
Se zahvalite organizatorju za priložnost (e-pismo naj ne bo prodajno!) in osebam, ki ste jih spoznali pošijte kakšno prijazno sporočilo in predlagajte srečanje. Vsaka, ki je že organizirala dogodek ve, da takšne zahvale najdejo prav posebno mesto 🙂
Izpolnite obljube, če ste jih dali
najkasneje v roku 14 dni po dogodku, stopite v kontakt z osebami, za katere ste zaznali poslovno priložnost, in se dogovorite za sestanek.
Skrbno ravnajte s pridobljenimi kontakti.
Kako se učinkovito predstavimo v 30-ih sekundah?
Na dogodkih je za vaš mrežniški uspeh ključna odlična predstavitev sebe in svojega posla. Namen predstavitve je vzbuditi tolikšno pozornost in zanimanje pri sogovorniku, da dobite možnost za sestanek z njim po dogodku.
Predno pripravite svojo predstavitev, razmislite, kaj želite doseči na dogodku. Ali želite potencialni stranki predstaviti vaše podjetje? Želite pridobiti investitorja za vašo novo genialno idejo? Ali pa želite preprosto povedati, s čim se preživljate.
Od cilja, ki ga imate v mislih, je namreč odvisna vsebina vaše predstavitve.
Vir: Različni viri, lastno znanje in zapiski (Tamara Turk), BNI, Podjetnost je ženskega spola, Business Class…
Povezani Prispevki

Za nami je leto polno izzivov in dosežkov
V četrtek, 25. maja smo v Zavodu Meta/Skupnost slovenskih podjetnic, obeležili prav poseben dan – Ma ...

Druga generacija podjetnic z učinkom
Na povabilo Zavoda Meta se je v drugo generacijo podjetnic z učinkom ali "impaktom" vključilo več ko ...